Uszkodzeniom turbosprężarek w silnikach wysokoprężnych często towarzyszą awarie filtrów cząstek stałych czyli filtrów DPF lub FAP. Objawia się to na przykład spadkiem mocy silnika i sygnalizacją kontrolek ostrzegawczych na konsoli.
Uszkodzeniom turbosprężarek w silnikach wysokoprężnych często towarzyszą awarie filtrów cząstek stałych czyli filtrów DPF lub FAP. Objawia się to na przykład spadkiem mocy silnika i sygnalizacją kontrolek ostrzegawczych na konsoli.
Wymiana filtra cząstek stałych na nowy to spory wydatek. Stałe usuwanie i wycinanie filtrów cząstek stałych DPF/FAP ze sterownika silnika i układu wydechowego naraża użytkownika pojazdu na przedwczesne zużycie samej turbosprężarki, zwiększenie emisji toksycznych cząstek stałych do atmosfery i kłopoty podczas badań na stacji diagnostycznej lub kontroli drogowej w trakcie pomiaru emisji spalin.
Proponujemy zatem regenerację filtrów cząstek stałych DPF/FAP szybką i skuteczną metodą za pomocą specjalnej maszyny do czyszczenia niedrożnych filtrów DPF/FAP. Filtr DPF przez kilkadziesiąt minut poddawany jest czyszczeniu w obiegu zamkniętym przy odpowiednim ciśnieniu i temperaturze cieczy myjącej. Potem następuje suszenie filtra DPF pod ciśnieniem zimnym i gorącym powietrzem aby usunąć resztki wilgoci.
Cały proces regeneracji filtra DPF rozpoczyna i kończy test sprawności i przepustowości filtra potwierdzony wydrukami na karcie gwarancyjnej.